
„Czytaj i wygrywaj” – marzec Za nami kolejny etap czytelniczej grywalizacji.
Klasy drugie czytały fragment książki Aleksandry Woldańskiej-Płocińskiej „Marchewka z groszkiem”. Poruszono w nim zagadnienie „obcych” owoców i warzyw, dlaczego warto jeść sezonowo, a także, czy owoce mogą świecić w ciemności?
„Weronika nie chce zostać modelką” Fancesci Capelli stała się doskonałą okazją do zapoznania się klas trzecich z takimi pojęciami, jak samoakceptacja, ideał. Podjęliśmy wartościową dyskusję, że każdy z nas jest piękny i wyjątkowy z tego powodu, że po prostu jest.
Klasom czwartym przypadł w udziale fragment książki Zofii Staneckiej „Lotta, czyli jak wychować ludzkie stado”. Dzięki niemu porozmawialiśmy o odpowiedzialności, jaką niesie posiadanie czworonożnego przyjaciela i jak warto przygotować się do decyzji o jego posiadaniu. W wybranym fragmencie pada następujące pytanie: „Czym są obowiązki, gdy w grę wchodzi miłość?”.
„Opowieści z trzepaka. Historia jednego zdjęcia” Pauliny Tyczkowskiej pozwoliły klasom piątym przenieść się w realia życia PRL-u. Zrobiło się nostalgicznie, sentymentalnie, powiało lekkim niedowierzaniem, że jak to, telefon (stacjonarny oczywiście) miały tylko niektóre osoby we wiosce? Albo że po nową pralkę trzeba było stać w kolejce nawet… kilka dni?
Dziękujemy za wiosennie rozczytany marzec, burzliwe dyskusje i dzielenie się z nami spostrzeżeniami, że teksty, które dla Was wybieramy, zaciekawiają Was. Uwierzcie, to miód na nasze bibliotekarskie serca.
A już w kwietniu ostatni etap grywalizacji w tym roku szkolnym.
Do zaczytania!
Joanna Piesik
nauczycielka bibliotekarka
Za nami kolejny etap czytelniczej grywalizacji.
Klasy drugie czytały fragment książki Aleksandry Woldańskiej-Płocińskiej „Marchewka z groszkiem”. Poruszono w nim zagadnienie „obcych” owoców i warzyw, dlaczego warto jeść sezonowo, a także, czy owoce mogą świecić w ciemności?
„Weronika nie chce zostać modelką” Fancesci Capelli stała się doskonałą okazją do zapoznania się klas trzecich z takimi pojęciami, jak samoakceptacja, ideał. Podjęliśmy wartościową dyskusję, że każdy z nas jest piękny i wyjątkowy z tego powodu, że po prostu jest.
Klasom czwartym przypadł w udziale fragment książki Zofii Staneckiej „Lotta, czyli jak wychować ludzkie stado”. Dzięki niemu porozmawialiśmy o odpowiedzialności, jaką niesie posiadanie czworonożnego przyjaciela i jak warto przygotować się do decyzji o jego posiadaniu. W wybranym fragmencie pada następujące pytanie: „Czym są obowiązki, gdy w grę wchodzi miłość?”.
„Opowieści z trzepaka. Historia jednego zdjęcia” Pauliny Tyczkowskiej pozwoliły klasom piątym przenieść się w realia życia PRL-u. Zrobiło się nostalgicznie, sentymentalnie, powiało lekkim niedowierzaniem, że jak to, telefon (stacjonarny oczywiście) miały tylko niektóre osoby we wiosce? Albo że po nową pralkę trzeba było stać w kolejce nawet… kilka dni?
Dziękujemy za wiosennie rozczytany marzec, burzliwe dyskusje i dzielenie się z nami spostrzeżeniami, że teksty, które dla Was wybieramy, zaciekawiają Was. Uwierzcie, to miód na nasze bibliotekarskie serca.
A już w kwietniu ostatni etap grywalizacji w tym roku szkolnym.
Do zaczytania!
Joanna Piesik
nauczycielka bibliotekarka