Konkurs czytelniczy dla uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej w Gostycynie „Czytaj i wygrywaj” – takie hasło przyświeca grywalizacji czytelniczej w klasach II-V. Jesteśmy po kolejnym miesiącu pełnym czytelniczych odkryć. Listopad sprzyjał poznawaniu nowych tekstów, a także przeprowadzaniu inspirujących dyskusji w poszczególnych klasach.
Klasy drugie czytały fragment „Kapitana Zębola i Kajtka Kuternogi w Królestwie Brzuchaczy” Yann’a Walcker’a. Poruszono w nim zagadnienie złego odżywiania i nadużywania napojów gazowanych.
„Tajemnica kawiarni” z cyklu „Biuro detektywistyczne Lassego i Mai” Martina Widmark’a stała się doskonałą okazją do dyskusji o cechach dobrej książki detektywistycznej i dlaczego lubimy czytać pozycje, w których jest tajemnica, zagadka, przygoda.
„Śniadanie jedz jak król, obiad jak książę, a kolację jak żebrak” z kolei takie zdanie padło we fragmencie tekstu dla klas czwartych „Dobre maniery, czyli savoir-vivre dla dzieci” (Joanna Krzyżanek). Uczennice i uczniowie podkreślili w rozmowie jak ważnym posiłkiem w trakcie dnia jest śniadanie, ale również jak cenny jest wspólny posiłek, wspólne zasiadanie przy stole.
Klasy piąte, za sprawą fragmentu „Lukrecji” (Anne Goscinny), podjęły dyskusję o odpowiedzialności, jaka spoczywa na właścicielce/właścicielu zwierzątka domowego. Decyzja o jego posiadaniu zawsze powinna być dobrze przemyślana.
Dziękujemy za tak zaczytany listopad, za spotkania w klasach, za przygotowane gadżety, ilustracje, a nawet… bułeczki cynamonowe.
Pamiętajcie o czytaniu, chociaż 20 minut dziennie, codziennie!
Do zobaczenia w lutym na kolejnej odsłonie grywalizacji.
Joanna Piesik
nauczycielka bibliotekarka
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
„Czytaj i wygrywaj” – takie hasło przyświeca grywalizacji czytelniczej w klasach II-V. Jesteśmy po kolejnym miesiącu pełnym czytelniczych odkryć. Listopad sprzyjał poznawaniu nowych tekstów, a także przeprowadzaniu inspirujących dyskusji w poszczególnych klasach.
Klasy drugie czytały fragment „Kapitana Zębola i Kajtka Kuternogi w Królestwie Brzuchaczy” Yann’a Walcker’a. Poruszono w nim zagadnienie złego odżywiania i nadużywania napojów gazowanych.
„Tajemnica kawiarni” z cyklu „Biuro detektywistyczne Lassego i Mai” Martina Widmark’a stała się doskonałą okazją do dyskusji o cechach dobrej książki detektywistycznej i dlaczego lubimy czytać pozycje, w których jest tajemnica, zagadka, przygoda.
„Śniadanie jedz jak król, obiad jak książę, a kolację jak żebrak” z kolei takie zdanie padło we fragmencie tekstu dla klas czwartych „Dobre maniery, czyli savoir-vivre dla dzieci” (Joanna Krzyżanek). Uczennice i uczniowie podkreślili w rozmowie jak ważnym posiłkiem w trakcie dnia jest śniadanie, ale również jak cenny jest wspólny posiłek, wspólne zasiadanie przy stole.
Klasy piąte, za sprawą fragmentu „Lukrecji” (Anne Goscinny), podjęły dyskusję o odpowiedzialności, jaka spoczywa na właścicielce/właścicielu zwierzątka domowego. Decyzja o jego posiadaniu zawsze powinna być dobrze przemyślana.
Dziękujemy za tak zaczytany listopad, za spotkania w klasach, za przygotowane gadżety, ilustracje, a nawet… bułeczki cynamonowe.
Pamiętajcie o czytaniu, chociaż 20 minut dziennie, codziennie!
Do zobaczenia w lutym na kolejnej odsłonie grywalizacji.
Joanna Piesik
nauczycielka bibliotekarka
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.